Maud had zaterdag meer stemmen dan BorisDoor Mark LangeslagIdols-kandidate Maud kreeg afgelopen zaterdag de meeste stemmen. Dat zeggen diverse betrouwbare bronnen rondom het razend populaire RTL-programma, dat zaterdag zijn finale beleeft.
Het was voor het eerst dat de Nijmeegse studente, die al vier keer op de beruchte kruk zat, boven haar concurrent Boris eindigde. De 24-jarige Limburger is al vanaf het begin van de live-shows de gedoodverfde winnaar. Hij zat nog geen enkele keer op de exit-kruk.
Daarmee lijkt de angst van Boris bewaarheid te worden dat mensen niet op hem stemmen omdat ze denken dat hij vanwege alle positieve commentaren op zijn optredens toch hun steun niet nodig heeft of dat ze hem simpelweg zat worden. ,,Als ik zelf iemands naam tienduizend keer hoor, dan weet ik het ook wel op een gegeven moment'', aldus Boris, vlak na zijn optreden zaterdag. Ook vorig seizoen won de underdog: Jamai troefde Jim af.
De officiële woordvoerder van RTL 4 laat in een reactie weten nooit uitspraken te doen over de stemverhoudingen. ,,Het wordt spannend zaterdag'', wil hij slechts kwijt.
(Bron: AD)Tja, wat kan ik hier op zeggen? 't is niet echt 'n bericht waar ik vrolijk van wordt.
Ik ga er maar vanuit dat de kijkers zaterdag dachten dat Maud hun steun meer nodig had dan Boris, omdat hij dus toch wel door zou gaan. Laten we 't hopen iig.
Ik vind 't wel opvallend dat er nu ineens wel iets over stemmen bekend wordt en al die andere weken niet. Dat is me iets TE toevallig. Ik denk dat 't extra naar voren is gebracht nu, omdat 't zaterdag dan spannender wordt en er meer gestemd zal gaan worden. Ik, als Boris-fan, ben iig extra op m'n hoede en zal misschien wel 'n extra stem uitbrengen zaterdag. En dat is precies wat ze hiermee wilde bereiken denk ik.