Poll

Hoe zal Jamai 't er vanaf brengen bij Top Idols?

Geweldig! Hij zal bij de eerste 3 eindigen!
2 (11.1%)
Hij zal wel in de middenmoot terecht komen.
6 (33.3%)
Slecht! Hij kan natuurlijk nooit tippen aan kandidaten als Will Young.
10 (55.6%)

Totaal aantal stemmen: 16

Auteur Topic: Het Idols topic (seizoen 2002/2003)  (gelezen 209607 keer)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het Idols topic
« Reactie #280 Gepost op: 3-01-2003, 22:58:19 »
Ik heb 't gezien ja. 't was idd triest, maar ik vond dat de jury niet echt hard tegen 'm was. 't is toch 'n beetje 'n vriendelijkere jury als die bij ons, maar misschien komt dat gewoon omdat jullie Belgen 'n zachter karakter hebben....  ;)

Wel leuk dat wij 't nu ook 'n beetje kunnen volgen via 't internet.  :)

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #281 Gepost op: 3-01-2003, 23:34:58 »
Als ik op die site klik, krijg ik een wit scherm met in het midden een minuscuul donkerblauw vierkantje... goh mooi zeg ::)... zal wel weer aan mn mac liggen.

Magoe wel handig dat het vandaag niet geweest is hier, dan heb ik het iig niet gemist omdat ik nog in de trein zat.

Offline Robbieazerty

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #282 Gepost op: 4-01-2003, 10:23:57 »
Ik heb 't gezien ja. 't was idd triest, maar ik vond dat de jury niet echt hard tegen 'm was. 't is toch 'n beetje 'n vriendelijkere jury als die bij ons, maar misschien komt dat gewoon omdat jullie Belgen 'n zachter karakter hebben....  ;)

Ja slaat de spijker op de kop. Op dat forum zitten ze ook al te miepen van 'De jury moet tactvoller zijn' 'Ze moeten het beleefd zeggen' blabla. Bekrompen mensjes in België!
Het is gewoon allemaal deel van het programma, van het format. Als ze alles op een beleefde tactvolle manier zouden zeggen, tja dan zou het ook reuzesaai worden.

Oh en e, je moet er macromedia ofzoiets voor hebben. Of flash ofzo.

« Laatst bewerkt op: 4-01-2003, 10:24:36 door Robbieazerty »

Offline Alive and Kicking

• Forumlid
« Reactie #283 Gepost op: 4-01-2003, 10:27:45 »
normaal krijg je de vraag Annemieke of je iets wil installeren ervoor, of is dat niet zo bij jou?  :-\
ik vond het alleszins een heel tof programma tot nu toe en ik vraag me af wat die commentaren dan niet bij jullie moeten geweest zijn  :-\ maja, mss komen er nog hardere commentaren als we slechtere kandidaten zien ofzo (alhoewel ik die laatste van gisteren toch écht wel om door de grond te zakken vond)

banaan begint met een b, soms met een s

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #284 Gepost op: 4-01-2003, 10:33:22 »
ik vraag me af wat die commentaren dan niet bij jullie moeten geweest zijn  :- maja, mss komen er nog hardere commentaren als we slechtere kandidaten zien ofzo (alhoewel ik die laatste van gisteren toch écht wel om door de grond te zakken vond)

Bekijk de filmpjes op deze pagina 'ns. Daar zitten echt hele erge tussen.  ;)

Ik hoop dat jij ze wel kan bekijken, want bij mij doen ze 't niet. Je hebt er Realplayer voor nodig en op de een of andere manier krijg ik die niet geinstalleerd op m'n computer.  :-\

Offline Kenner

• Forumlid
  • The one and only
« Reactie #285 Gepost op: 4-01-2003, 11:23:54 »
Om nog ff terug te komen op de exit van roger, de telegraaf meld heel fijn dat hij vrijwillig is opgestapt en gaat daarna blij verder met het melden van de finalisten, BN/DeStem daarentegen komt met een heeeel ander verhaal:

Finalist Roger 'uit Idols geschopt'
Van onze verslaggeefster

Zaterdag 04 januari 2003 - ZEIST - Roger, één van de negen finalisten van het populaire televisieprogramma Idols, is naar eigen zeggen uit het programma geschopt. Hij wilde het 'wurgcontract' van Idols niet tekenen, omdat hij dan niet ook zelfgeschreven muziek kon maken.

Gisteren kreeg hij een brief waarin staat dat RTL4 zich genoodzaakt ziet zijn deelname te beëindigen. Zosja, die op 20 december vierde werd en dus net afviel, heeft zijn plaats ingenomen.
Roger verscheen gisteren onaangekondigd en onuitgenodigd in hotel Figi in Zeist. Daar werden de kandidaten van Idols door de Nederlandse pers geïnterviewd. Bij die bijeenkomst werd ook bekendgemaakt dat Roger is vervangen door Zosja.
Volgens RTL4 is Roger zelf opgestapt. "Roger heeft namelijk aangegeven dat hij - als hij zo ver komt - geen gebruik wil maken van de hoofdprijs, het driejarig platencontract. Doorgaan in het programma heeft dus geen zin. Zijn doel om bekendheid te verwerven, heeft hij ruimschoots kunnen verwezenlijken."
Onzin, zegt Roger. "Ik wilde wél doorgaan. Maar volgens het contract moest ik voor het maken van eigen muziek toestemming vragen. Dat wil ik niet."
Hij bevestigt dat hij zijn verhaal eigenlijk niet tegen de pers mag vertellen. Maar zijn woede en onvrede over de onderhandelingstactiek van RTL4 zijn groot. "Ze forceren het snel tekenen van het contract. Eerst bieden ze je het slechtste. Tegen de eerste versie van het contract hebben we dan ook gezamenlijk geprotesteerd." Roger gaat door met zijn band Intwine. Binnenkort komt hun cd uit.

Adverteren onder de posts van Kenner? Bel nu voor een gratis offerte : 0800-BELKENNER (of mail bij geen gehoor) en vraag naar Kenner

• Forumlid
« Reactie #286 Gepost op: 4-01-2003, 11:29:14 »
Eigenlijk  wel nog slim gezien van hem, hij heeft al een band en nu hij bekendheid verwerfd heeft, zal er ook wel op zijn band gelet worden

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #287 Gepost op: 4-01-2003, 13:07:05 »
Ik geef 'm eigenlijk groot gelijk. Men wil 'n popster voortbrengen die alles doet wat 't management 'm opdraagd en dat is gewoon niks voor Roger lijkt me zo.

Ik heb vanaf 't begin al gezegd dat ze 'n jonger iemand zoals Jim willen laten winnen, omdat die nog geen eigen willetje heef en (bijna) alles zal doen wat van 'm gevraagd wordt. Die vindt 't al lang leuk dat hij bekend wordt en geld kan verdienen door te zingen. Hij zal echt geen eisen gaan stellen.

Oudere jongeren, zoals Roger, hebben zelf al veel in de muziek gedaan en weten heel goed wat ze willen. In zijn geval dus ook z'n eigen muziek uitbrengen. En als dat niet mag van de platenmaatschappij, dan kapt hij er gewoon mee.

Eigenlijk was 't net zo bij Starmaker. Daar hebben ze ook (bijna) alleen hele jonge, nog kneedbare, deelnemers door laten gaan. De 'ouderen' mochten al snel vertrekken....

Ik denk idd dat Rogers band nu best veel bekendheid gaat krijgen. Hij is tenslotte al 'n aantal keren op tv geweest en die publiciteit rondom z'n vertrek nu zal de aandacht op z'n band alleen maar bevorderen. :)

Offline Kenner

• Forumlid
  • The one and only
« Reactie #288 Gepost op: 4-01-2003, 13:21:11 »
Dit betekent wel weer dat iedereens grote vriend hier , Joel nu bijna zeker die wildcard zal krijgen  ;D

Adverteren onder de posts van Kenner? Bel nu voor een gratis offerte : 0800-BELKENNER (of mail bij geen gehoor) en vraag naar Kenner

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #289 Gepost op: 4-01-2003, 14:17:07 »
Dit betekent wel weer dat iedereens grote vriend hier , Joel nu bijna zeker die wildcard zal krijgen  ;D

Ja echt geweldig....  ::)

Han hoopt stiekem nog dat Elton de wildcard krijgt...

Offline Kenner

• Forumlid
  • The one and only
« Reactie #290 Gepost op: 4-01-2003, 14:29:15 »
Dat zou op zich best wel terecht zijn ja, eigen nummer, prachtige stem, Jerney zou het wel weten als zij het mocht beslissen  :P

Offline Kenner

• Forumlid
  • The one and only
« Reactie #291 Gepost op: 4-01-2003, 16:03:20 »
Heb je ooit al eens opgetreden hiervoor?

''Jambers...''

En wat was het thema ?

'' Ontmaagding ''

Grappig volkje, die belgen  :P

• Forumlid
« Reactie #292 Gepost op: 4-01-2003, 17:42:08 »
idd... kbedoel, da is ni optreden  é  ::) da's net alosf ze willen zeggen van: ja, ik ben al op tv geweest en al, en twas over ontmaagding dus ik ben stoer... not

Offline Kenner

• Forumlid
  • The one and only
« Reactie #293 Gepost op: 4-01-2003, 17:49:04 »
Grappig was het in ieder geval wél  ;D

• Forumlid
« Reactie #294 Gepost op: 4-01-2003, 19:15:04 »
idd, khad het al in de krant gelezen dus kwist al dat er zoiets zou volgen, maar ik zou zoiets in ieder geval niet gezegd hebben

Offline Pino

• Forumlid
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
« Reactie #295 Gepost op: 4-01-2003, 19:22:01 »
Iig bedankt voor de link A&K, da was weer genieten!
Het is gewoon jammer dat wij hier al zo ver zijn, met mensen die allemaal kunnen zingen (saai...)

A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #296 Gepost op: 4-01-2003, 20:32:49 »
Als je nog wat te lachen wilt hebben moet je 'ns de filmpjes op de Duitse Superstars kijken.

Ik kon er geen vinden van de voorrondes, maar de mensen die nu nog over zijn zijn ook niet bepaald goed te noemen, dus ook erg grappig.

Ik raad vooral aan om te kijken naar 't filmpje van Daniel bij Videos en dan bij 'Top 30 - 1. runde'.

En hou dan in je achterhoofd dat deze jongen bij de laatste 8 zit.  ;D

Tip: zet 't geluid niet te hard...

« Laatst bewerkt op: 4-01-2003, 20:37:22 door Han13 »

Offline Kenner

• Forumlid
  • The one and only
« Reactie #297 Gepost op: 5-01-2003, 12:47:10 »
Nog even dit, idols zelf zegt dit over roger :

Zosja vervangt Roger
Zosja, die in de aflevering van vrijdag 20 december vierde werd en dus net afviel, schuift alsnog door naar de derde plaats. Zij vervangt hiermee Roger die als tweede boven Zosja eindigde tijdens de workshopronde.

Jamai, Yuli, Hind, Jim, Marieke, Zosja, Dewi, Bas en David zijn negen van de laatste tien kandidaten bij de grootste zangauditie en –afvalrace op de Nederlandse televisie ooit, ‘Idols’. De nummer tien, de gelukkige afvaller die dankzij de wildcard van de jury weer terugkomt in de race, wordt in de uitzending van zaterdag 11 januari bekend gemaakt.

Zosja, die in de aflevering van vrijdag 20 december vierde werd en dus net afviel, schuift alsnog door naar de derde plaats (en Marieke die als derde eindigde naar de tweede plaats) waarmee ze zich wel kwalificeert voor de volgende ronde. Roger, die op dezelfde avond tweede werd, heeft namelijk aangegeven dat – als hij zover komt – hij geen gebruik wil maken van de hoofdprijs, (onder andere) een op maat gemaakt, driejarig platencontract.

Hij streeft een andersoortige muziekcarrière na dan dat van solo-artiest in de popmuziek en doorgaan in het programma heeft dus geen zin. Zijn doel om aan het programma mee te werken, bekendheid genereren, heeft hij ruimschoots kunnen verwezenlijken. De langharige Zosja maakte eerder indruk met de nummers ‘Weak’ van Skunk Anansi en ‘You Oughta Know’ van Alanis Morissette in de eerste ronde. De 21-jarige zingt, drumt en speelt piano en viool.

De overgebleven tien kandidaten treden allemaal op zaterdag 11 januari aan in de eerste liveshow, waarna na elke aflevering het Nederlandse kijkerspubliek stemt op wie ze willen laten doorgaan. Degene met de minste stemmen komt de week daarna niet meer terug, zodat er bij de finale op zaterdag 8 maart nog twee potentiële popidolen over zijn.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #298 Gepost op: 5-01-2003, 12:57:33 »
Mmmmm, toch wel 'n beetje ander verhaal als van Roger zelf.  :-\

Trouwens, gisteren bij de uitzending van Idols werd er nog niks verteld over dat Zosja Roger's plaats inneemt. Ik ben benieuwd hoe ze dat in de aflevering van volgende week gaan brengen.....

Offline Kenner

• Forumlid
  • The one and only
« Reactie #299 Gepost op: 5-01-2003, 13:33:51 »
Idd, idols probeert het luchtig af te doen, naja we zullen het zien zaterdag  :)