In het programma life and cooking , is in gegaan op het punt de telling van de stemmen. Irene moors en een collega hebben stiekem gefilmd achter de schermen. De stemmen via SMS en telefoon komen op 2 computers binnen .Het aantal stemmen op dat moment per kandidaat worden in staafgrafieken afgebeeld. Op de film kon je zien dat kandidaat no 2 en no 5 (Jamai en Hind )ver op kop lagen , Jim heeft uiteindelijk maar net gewonnen van David. Maar de discussie die hier gevoerd is omtrent het artikel in de telegraaf waarin stond dat de winnaar allang bekend is kan hiermee beantwoord worden met flauwekul. Het gaat eerlijk met het stemmen , al zien de tellers waarschijnlijk wel de tendens dat een kandidaat (Hind? ) keer op keer met groot verschil wint. en waarschijnlijk het programma gaat winnen.
Lol , even een paar kleine dingetjes hoor:
1 : denk je echt dat als het nep was dat Irene Moors dan ooit haar baan had gehouden bij RTL4 als ze dat over de buis had geschreeuwd?
2 : Ik kan hier op mijn pc ook een aantal kabels door elkaar gooien en wat balkjes op mijn scherm toveren en dan zeggen, '' kijk, zie je wel dat het eerlijk gaat ''. Dit zegt mij echt helemaal niets, had iedere gek in elkaar kunnen flansen.
Waar het op neer komt is dat ik nog steeds niet overtuigd ben van het feit dat idols eerlijk opgezet is. Gister was duidelijk te zien dat David het goed gedaan had, en zeker beter was dan Jim en Jamai. Nu kan ik van Jim nog wel snappen dat hij omwille van zijn uiterlijk het wel redt, maar bij Jamai ligt dit duidelijk anders. De exit van david bevestigt ( voorlopig ) de volgorde waarover gespeculeerd werd, waarvan ik ook zeker denk dat die gehouden zal worden, maar goed. Dat Irene moors nu met een camera op haar snuit gaat zeggen dat het wel echt is zal half Nederland wel spontaan van het feit overtuigen dat de televisiewereld zo braaf is als het maar zijn kan, en rtl lacht zich rot en ziet de centen maar binnenstromen...