Poll

Hoe zal Jamai 't er vanaf brengen bij Top Idols?

Geweldig! Hij zal bij de eerste 3 eindigen!
2 (11.1%)
Hij zal wel in de middenmoot terecht komen.
6 (33.3%)
Slecht! Hij kan natuurlijk nooit tippen aan kandidaten als Will Young.
10 (55.6%)

Totaal aantal stemmen: 16

Auteur Topic: Het Idols topic (seizoen 2002/2003)  (gelezen 209610 keer)

Offline Pino

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Het Idols topic
« Reactie #680 Gepost op: 17-02-2003, 09:34:23 »
Van mijn vriendje weet ik het niet, mijn man had zich wel vermaakt 8) ;D

« Laatst bewerkt op: 17-02-2003, 09:34:43 door Pino »
A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #681 Gepost op: 17-02-2003, 09:46:23 »
 ;D ;D ;D

Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline CALIMERO

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
« Reactie #682 Gepost op: 17-02-2003, 18:49:00 »
Stel: Jim wint, iedereen blij, Jim wil gaan optreden, en daar komt de meneer v/d arbo wet aan : sorry u bent 15 dus u mag maar 1x per week optreden....

Ik denk dat je het programma wie is de mol en Idols toch wel een beetje doorelkaar aan het halen bent. :D

Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #683 Gepost op: 17-02-2003, 19:32:28 »
Wat ik wou zeggen is dat een computer op zich natuurlijk niets zegt. Als die lui van starmaker in een keer alle singles kunnen opkomen om 'Damn I think I love you' op 1 binnen te laten komen, dan kunnen de makers van Idols toch wel wat studenten inhuren om sms-jes te versturen op een van tevoren aangeduide kandidaat. Ik zeg niet dat ze dat doen, maar zo'n blik in de control room zegt mij dus helemaal niks.
Verder denk ik dat de makers van het programma en de platenmaatschappij er juist alle belang bij hebben om tot de juiste winnaar te komen. Het is tenslotte een commercieel programma en er moet dus (veel) geld mee verdiend worden, ook nog erna.
Nogmaals ik zeg niet dat het gebeurd, maar het zou me in ieder geval niet verbazen...

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Kenner

• Forumlid
  • The one and only
« Reactie #684 Gepost op: 17-02-2003, 19:37:06 »
Zeg nu zelf, zag die ''control-room'' er nu professioneel uit? eerder zoiets van '' o shit er komt een camera langs we moeten nog ergens een pc neerzetten ''

* Kenner is het helemaal met Ovide eens :D

Adverteren onder de posts van Kenner? Bel nu voor een gratis offerte : 0800-BELKENNER (of mail bij geen gehoor) en vraag naar Kenner

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #685 Gepost op: 17-02-2003, 19:39:12 »
Eerlijk gezegd:
Het zag er ongeveer net zo uit als mijn 'computerkamertje'. En het is natuurlijk wel interessant om te zeggen dat je ergens niet mag filmen enzo. Dan lijkt het meteen heel geheim enzo...

*Ovide neuriet: dream on, dream away.....lalala

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #686 Gepost op: 17-02-2003, 20:20:19 »
Lol , even een paar kleine dingetjes hoor:

1 : denk je echt dat als het nep was dat Irene Moors dan ooit haar baan had gehouden bij RTL4 als ze dat over de buis had geschreeuwd?

2 : Ik kan hier op mijn pc ook een aantal kabels door elkaar gooien en wat balkjes op mijn scherm toveren en dan zeggen, '' kijk, zie je wel dat het eerlijk gaat ''. Dit zegt mij echt helemaal niets, had iedere gek in elkaar kunnen flansen.

Waar het op neer komt is dat ik nog steeds niet overtuigd ben van het feit dat idols eerlijk opgezet is. Gister was duidelijk te zien dat David het goed gedaan had, en zeker beter was dan Jim en Jamai. Nu kan ik van Jim nog wel snappen dat hij omwille van zijn uiterlijk het wel redt, maar bij Jamai ligt dit duidelijk anders. De exit van david bevestigt ( voorlopig ) de volgorde waarover gespeculeerd werd, waarvan ik ook zeker denk dat die gehouden zal worden, maar goed. Dat Irene moors nu met een camera op haar snuit gaat zeggen dat het wel echt is zal half Nederland wel spontaan van het feit overtuigen dat de televisiewereld zo braaf is als het maar zijn kan, en rtl lacht zich rot en ziet de centen maar binnenstromen...

Ze kunnen natuurlijk wel helemaal kompjoeter apparatuur en al die bla hebben, maar iets anders op de kaartjes zette..

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #687 Gepost op: 17-02-2003, 21:23:45 »
Precies. En wie controleerd dat? Niemand toch? Mag niet, omdat de winnaar al bekend is. Jim moet nog ff blijven en David moest eruit. Om een beetje de consternatie (of hoe je dat ook schrijft) weg te nemen hebben ze Jim er ook maar bij gezet zodat iedereen denkt dat het eerlijk gaat. En dan zeggen "goh, het was wel spannend hoor, het was zoooo close!" terwijl er voor Jim misschien maar 1 persoon had gebeld en de rest voor David. Eeehhhh, kan natuurlijk... ::)

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #688 Gepost op: 17-02-2003, 21:33:53 »
Precies. En wie controleerd dat? Niemand toch? Mag niet, omdat de winnaar al bekend is. Jim moet nog ff blijven en David moest eruit. Om een beetje de consternatie (of hoe je dat ook schrijft) weg te nemen hebben ze Jim er ook maar bij gezet zodat iedereen denkt dat het eerlijk gaat. En dan zeggen "goh, het was wel spannend hoor, het was zoooo close!" terwijl er voor Jim misschien maar 1 persoon had gebeld en de rest voor David. Eeehhhh, kan natuurlijk... ::)

Tuurlijk kan dat, david is nu eenmaal koel ;)
Maar k denk dat ze t liefst Jim als winnaar hebbe, want die is met zn 15 jaar makkelijk te beinvloeden eh ;)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #689 Gepost op: 17-02-2003, 21:40:50 »
Effe los van 't feit of 't wel of niet echt was in dat hok (ik geloof er geen barst van maar goed):

Op de grafieken op die 'belangrijke' computers in dat hok, was trouwens al af te lezen dat Jim en David erg laag stonden en Jamai en Hind heel hoog. De camera flitste namelijk naast 't beeld en de staven per kandidaat in 't diagram stonden op volgorde dat ze opgetreden hadden. Irene bevestigde dit gisteren ook nog in Life & Cooking.

't verbaasde me dus erg dat Jamai toch zo hoog stond in die grafiek. Zag ik gisteren bij Hart van Nederland dat men op een of andere brillenshow 'n oproep hadden gedaan om massaal op Jamai te stemmen. Jamai is ambassadeur van de bril en daarom werd dat verzoek bij de jaarlijkse brillenshow gedaan. Alle bezoekers werden verzocht om minstens 2 keer voor Jamai te smsen. D'r waren geloof ik zo'n 4.000 mensen daar dus tel maar uit die extra stemmen voor Jamai. Dus nu weet ik wel waar z'n hoge uitslag aan te danken was.  :-\

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #690 Gepost op: 17-02-2003, 22:09:19 »
ff iets anders he.. de meeste vonden Jamai slecht zingen zaterdag he (ikzelf von t best goe ma dat zal wel komen doordat k t nummer ook nie dagelijks hoor :)) en nu mag Jamai der ineens uit van de meesten omdat ie slecht zong.. maar ik heb m in de vorige rondes nog (bijna) geen een valse noot horen zingen dus k vind t n beetje scheef dat Jamai op 1 nummer afgerekend word terwijl bv David of Jim al meerdere keren vals hebben gezongen en ook niet de beste stemmen hebben.. we hebben Jamai in de vorige rondes toch super goed horen zingen? :\

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #691 Gepost op: 17-02-2003, 22:16:06 »
ff iets anders he.. de meeste vonden Jamai slecht zingen zaterdag he (ikzelf von t best goe ma dat zal wel komen doordat k t nummer ook nie dagelijks hoor :)) en nu mag Jamai der ineens uit van de meesten omdat ie slecht zong.. maar ik heb m in de vorige rondes nog (bijna) geen een valse noot horen zingen dus k vind t n beetje scheef dat Jamai op 1 nummer afgerekend word terwijl bv David of Jim al meerdere keren vals hebben gezongen en ook niet de beste stemmen hebben.. we hebben Jamai in de vorige rondes toch super goed horen zingen? :\

Precies dit werd ook al onder andere door mijzelf hier geschreven. Ik vond Jamai echt slecht zaterdag, maar toch verdiende hij 't wat mij betrefd niet om te vertrekken. Hij heeft de afgelopen weken namelijk wel heel goed gepresteerd.

Maar David had er van mij ook gewoon niet uitgehoeven. Hij zong al weken erg goed en dan vond ik eerlijk gezegd dat Jim 't veel meer verdiende om te moeten vertrekken. Maar goed, 't 'Nederlands publiek' (lees: de makers van Idols) heeft nu eenmaal anders besloten.  :-[

Offline Kenner

• Forumlid
  • The one and only
« Reactie #692 Gepost op: 17-02-2003, 22:21:21 »
Ik vond Jamai al nix vanaf het begin, maar ach, dat is mijn mening...

Adverteren onder de posts van Kenner? Bel nu voor een gratis offerte : 0800-BELKENNER (of mail bij geen gehoor) en vraag naar Kenner

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #693 Gepost op: 17-02-2003, 22:26:39 »
Precies dit werd ook al onder andere door mijzelf hier geschreven. Ik vond Jamai echt slecht zaterdag, maar toch verdiende hij 't wat mij betrefd niet om te vertrekken. Hij heeft de afgelopen weken namelijk wel heel goed gepresteerd.

Maar David had er van mij ook gewoon niet uitgehoeven. Hij zong al weken erg goed en dan vond ik eerlijk gezegd dat Jim 't veel meer verdiende om te moeten vertrekken. Maar goed, 't 'Nederlands publiek' (lees: de makers van Idols) heeft nu eenmaal anders besloten. :-[

Neeh, van mij ook niet.. qua zang wel, maar dan had Jim dr ook al lang uit gemoeten!
Sorry trouwens dat ik iets postte wat jij ook al gezegd had, maar k heb geen tijd om alles helemaal door te lezen :)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #694 Gepost op: 18-02-2003, 08:13:45 »
Sorry trouwens dat ik iets postte wat jij ook al gezegd had, maar k heb geen tijd om alles helemaal door te lezen :)

Maakt niks. Ik wilde gewoon effe aangeven dat je niet helemaal gelijk had toen je schreef dat iedereen vindt dat Jamai had moeten vertrekken. :)

Offline juultjuh

• Forumlid
  • ik ben ik
« Reactie #695 Gepost op: 20-02-2003, 10:15:22 »

juist! goed zo! Ikzelf vond jamai ook niet denderend klinken, maar ik vond jim slechter hahaha

en wat die stemmen betreft...ik hoor heel veel geluiden (of iig zie ik veel mensen typen ;D) over dat ze Hind en Jamai zo goed vinden en dat ze Jim echt erg vinden worden...David was al niet zo popi en Dewi ligt vooral goed bij 'jongere' pubers (ik vind haar ook goed, vooral bij de theaterronde, dus die vlieger gaat niet overal op!) dus dat verklaart waarom zei minder stemmen krijgt dan de rest.

En we zien zaterdag wel wat Jamai gaat doen. Het enige wat ik kan zeggen is dta ie veel herrie gaat maken ;D

p.s. ze moeten trouwens 2 liedjes zingen deze week...

always look on the bright side of life

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #696 Gepost op: 20-02-2003, 11:27:09 »
2 liedjes? Van hetzelfde thema, of zijn er nu ook 2 thema's?

Offline juultjuh

• Forumlid
  • ik ben ik
« Reactie #697 Gepost op: 20-02-2003, 11:34:25 »
Wat ik begrepen heb is er ergens iets geweest dat je kon stemmen op liedjes op ene bepaalde site (ik heb het gemist) en die liedjes moeten ze gaan zingen...(dit hoorde ik ook maar he)

maar per persoon worden er dus twee liedjes gezongen...

maar bij Jamai wordt er in ieder geval 1 keer een heel luidructug feestje gevierd  ;D

always look on the bright side of life

Offline Kenner

• Forumlid
  • The one and only
« Reactie #698 Gepost op: 20-02-2003, 12:22:19 »
Wat ik hoorde is dat er duetten kwamen, maar ik zal vanaaf bij Mariek nog wel ff navragen of zij meer weet :)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #699 Gepost op: 20-02-2003, 16:04:05 »
Klinkt leuk allemaal. Ik vraag me af op welke site er dan gestemd kon worden. 't lijkt me toch logisch om dat te doen op de eigen Idols-site, maar daar heb ik 't nergens zien staan.  :-[

David en Marieke vertelde trouwens bij Life & Cooking zondag dat ze iedere week maar 'n beperkte keuze krijgen voor 't nummer. Er wordt wel zo mooi gezegd dat ze 't helemaal zelf uitkiezen, maar nu blijkt dat ze iedere week 'n lijst krijgen met maar 40 nummers. Hieruit kunnen ze dan hun 1ste, 2de en 3de keuze aangeven, waarna de makers bepalen wat ze moeten gaan zingen. De keuze is dus zowiezo al beperkt omdat natuurlijk nooit al die 40 nummers van de lijst geschikt zijn om te zingen voor jouw stem. Ik gok er dus op dat iedere deelnemer steeds maar echt de keuze heeft uit 'n stuk of 10 liedjes. Dat is echt wel heel beperkt.  :-\