Poll

Hoe zal Jamai 't er vanaf brengen bij Top Idols?

Geweldig! Hij zal bij de eerste 3 eindigen!
2 (11.1%)
Hij zal wel in de middenmoot terecht komen.
6 (33.3%)
Slecht! Hij kan natuurlijk nooit tippen aan kandidaten als Will Young.
10 (55.6%)

Totaal aantal stemmen: 16

Auteur Topic: Het Idols topic (seizoen 2002/2003)  (gelezen 209604 keer)

Offline Kenner

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The one and only
Re:Het Idols topic
« Reactie #700 Gepost op: 20-02-2003, 16:10:19 »
Is niet helemaal waar han.. als een kandi een liedje heeft wat niet op de lijst staat kan hij / zij dat voorstellen en wordt dat meestal wel het nummer wat gezongen wordt... komt regelmatig voor

Adverteren onder de posts van Kenner? Bel nu voor een gratis offerte : 0800-BELKENNER (of mail bij geen gehoor) en vraag naar Kenner

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #701 Gepost op: 20-02-2003, 16:14:53 »
Is niet helemaal waar han.. als een kandi een liedje heeft wat niet op de lijst staat kan hij / zij dat voorstellen en wordt dat meestal wel het nummer wat gezongen wordt... komt regelmatig voor

Oh oke, dat zou ik ook eerlijker vinden. Ik schreef alleen wat Marieke en David vertelden in Life & Cooking. En zij zeiden niks erover dat ze ook nog zelf met 'n liedje konden komen.

Maar iig bedankt voor de info Kenner!  :)  (trouwens, waar weet je toch dit soort dingen van?  :-\ )

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #702 Gepost op: 20-02-2003, 16:22:22 »
Dat heb ik ook gehoord, alleen dan op de radio(538). Ik denk ook dat degene die wint dat die toch wel heel erg word gestuurd in de liedjes, kleding enzo, dus misschien denkt de winnaar over een jaar wel, had ik nou maar niet gewonnen... (eh, kan dus he)

Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline @miesh

• Forumlid
  • Heartbreak.. :*)
« Reactie #703 Gepost op: 20-02-2003, 21:06:57 »
Dat heb ik ook gehoord, alleen dan op de radio(538). Ik denk ook dat degene die wint dat die toch wel heel erg word gestuurd in de liedjes, kleding enzo, dus misschien denkt de winnaar over een jaar wel, had ik nou maar niet gewonnen... (eh, kan dus he)
Ja ik denk ook wel dat de winnaar errug gestuurd wordt.
Dus ik denk dat je maar beter tweede kan worden, net zoals Gareth bij Pop-Idol. En dan wordt je (bijna altijd lijkt me) wel een contract aangeboden en wordt je ook beroemd... En heb je mss meer vrijheid. Waarom kwam Gareth en niet Will Young (de winnaar v. Popidol) naar onze Idols? ::)

The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline Kenner

• Forumlid
  • The one and only
« Reactie #704 Gepost op: 21-02-2003, 14:36:56 »
Maar iig bedankt voor de info Kenner!  :)  (trouwens, waar weet je toch dit soort dingen van?  :-\ )

Ik beheer sinds ongeveer een maand de chat van www.mariekevanginneken.nl en spreek daardoor marieke ook regelmatig, vandaar :)

Idols.nu meldt :

Thema Morgenavond Bekend
Het thema voor morgenavond is bekend.
Voor zover je het een thema kan noemen zal de 7e liveshow in het teken staan van "Peoples Choice".

Enige tijd geleden konden de kijkers op Idols.nl aangeven wat zij leuk zouden vinden voor hun favoriet om te zingen.

De Idols zullen 2 nummers per persoon ter gehore brengen:
Een wat sneller nummer en een ballad.  

« Laatst bewerkt op: 21-02-2003, 15:11:35 door Kenner »
Adverteren onder de posts van Kenner? Bel nu voor een gratis offerte : 0800-BELKENNER (of mail bij geen gehoor) en vraag naar Kenner

Offline Jet

• Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
« Reactie #705 Gepost op: 21-02-2003, 15:21:48 »
Oke dan, bedankt voor de info weer! Weten we in ieder geval een beetje wat ons te wachten staat he! ;D

When God created man, she was only joking!

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #706 Gepost op: 21-02-2003, 16:03:54 »
Ik beheer sinds ongeveer een maand de chat van www.mariekevanginneken.nl en spreek daardoor marieke ook regelmatig, vandaar :)

Aha! Nu wordt ineens alles duidelijk voor me!  ;)

Citaat
Enige tijd geleden konden de kijkers op Idols.nl aangeven wat zij leuk zouden vinden voor hun favoriet om te zingen.

Toch vreemd dat ik dit helemaal gemist heb.... :-\

Citaat
De Idols zullen 2 nummers per persoon ter gehore brengen:
Een wat sneller nummer en een ballad.  

Dat klinkt leuk! Hopenlijk niet weer zo'n drama als vorige week qua zang...

Iemand trouwens gisteren 'rondom tien' gezien? Joel, Marieke, Roger en de juryleden Eric en Edwin waren er. 't was 'n reuze interessante discussie met Ad Visser of de Idols niet teveel als poppetje behandeld worden en geen eigen inspraak hebben.  :)

Offline @miesh

• Forumlid
« Reactie #707 Gepost op: 21-02-2003, 16:14:00 »
Ook bedankt voor de info, lijkt me wel leuk! 8)
Iemand trouwens gisteren 'rondom tien' gezien? Joel, Marieke, Roger en de juryleden Eric en Edwin waren er. 't was 'n reuze interessante discussie met Ad Visser of de Idols niet teveel als poppetje behandeld worden en geen eigen inspraak hebben.  :)
heb ut niet gezien :( had me wel leuk geleken. Hoe ging de discussie dan?  ;) ::)
Wat vond Roger er bv van, was hij ut er un beetje mee eens dat de Idols te weinig inspraak hebben...?

The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #708 Gepost op: 21-02-2003, 16:25:37 »
Wat vond Roger er bv van, was hij ut er un beetje mee eens dat de Idols te weinig inspraak hebben...?

Vreemd genoeg leek 't alsof Roger dikke maatjes was met Edwin en Eric en helemaal niet met ruzie eruit gestapt was. 't kwam eerder over dat hij weg ging omdat hij zichzelf niet prettig voelde binnen 't programma. Ze lieten 't zo overkomen nu alsof hij wel eigen muziek had mogen maken als hij Idols zou hebben gewonnen.  :-\

Ad Visser was verder echt kei tegen Idols en vond 't vreselijk dat 't in 't programma meer ging om uiterlijk en 't idool zijn dan om de zangkwaliteiten zelf. Edwin en Eric wilden hier natuurlijk stevid tegenin gaan, maar kregen daar eerlijk gezegd nauwelijks de kans voor.

Er was ook nog 'n meisje dat blijkbaar ook bij de laatste 70 zat (ik had haar nog nooit gezien, maar goed...) en zij was ook flink tegen Idols nu. Ze beweerde dat ze onderhand weggepest was door de makers. Ze had namelijk verteld dat ze 't niet meer zo zag zitten en toen had iemand gedreigd dat ze dan 't hotel zelf moest betalen of zo? Beetje vreemd verhaal allemaal. Ze beweerde dus steeds dat ze zelf weg is gegaan, maar volgens Edwin en Eric is ze eruit gestemd door de jury omdat ze niet goed genoeg was. 't kwam nu 'n beetje over alsof ze gewoon zichzelf wilde verdedigen en daarom zei dat ze zelf weg is gegaan.

Verder was er nog 'n jongen die al jaren in bands en zo speelde en probeerde door te breken en 't oneerlijk vond dat de kandidaten van Idols nu in 1 klap beroemd werden zonder dat ze daar veel voor hebben moeten doen. Hij liet 't overkomen alsof de kandidaten van Idols hiervoor nog nooit met muziek zijn bezig geweest en daar ging Joel natuurlijk flink tegenin.

Dat was 't wel zo'n beetje. Al met al wel 'n interessante uitzending.  :)

Offline @miesh

• Forumlid
« Reactie #709 Gepost op: 21-02-2003, 16:42:19 »
Vreemd genoeg leek 't alsof Roger dikke maatjes was met Edwin en Eric en helemaal niet met ruzie eruit gestapt was. 't kwam eerder over dat hij weg ging omdat hij zichzelf niet prettig voelde binnen 't programma. als dat zo is Ze lieten 't zo overkomen nu alsof hij wel eigen muziek had mogen maken als hij Idols zou hebben gewonnen.  :-\
Hm, beetje vaag, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen dat hij zich niet prettig voelde in het programma. Ik zie Roger ook niet egt als un pop-idol, hij heeft (voor zover ik het nog weet ::) ) un superstem maar ik vin em meer iets voor Rock! :) vint ik persoonlijk ook leuker ;)

Er was ook nog 'n meisje dat blijkbaar ook bij de laatste 70 zat (ik had haar nog nooit gezien, maar goed...) en zij was ook flink tegen Idols nu. Ze beweerde dat ze onderhand weggepest was door de makers. Ze had namelijk verteld dat ze 't niet meer zo zag zitten en toen had iemand gedreigd dat ze dan 't hotel zelf moest betalen of zo? Beetje vreemd verhaal allemaal. Ze beweerde dus steeds dat ze zelf weg is gegaan, maar volgens Edwin en Eric is ze eruit gestemd door de jury omdat ze niet goed genoeg was. 't kwam nu 'n beetje over alsof ze gewoon zichzelf wilde verdedigen en daarom zei dat ze zelf weg is gegaan.
Hm, idd raar verhaal! Denk dat Edwin en Eric wel gelijk hebben, alleen dat zij dr gewoon zo'n 'sensatieverhaal' dr van maakt, omdat ze denkt dat ze egt goed is ofzo :-\ Als ut niet zo is, sorry ;)

Verder was er nog 'n jongen die al jaren in bands en zo speelde en probeerde door te breken en 't oneerlijk vond dat de kandidaten van Idols nu in 1 klap beroemd werden zonder dat ze daar veel voor hebben moeten doen. Hij liet 't overkomen alsof de kandidaten van Idols hiervoor nog nooit met muziek zijn bezig geweest en daar ging Joel natuurlijk flink tegenin.

Dat was 't wel zo'n beetje. Al met al wel 'n interessante uitzending.  :)
ohwjah, wat koel allemaal! Bedankt dat je dat ff wou typen :)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #710 Gepost op: 21-02-2003, 17:45:37 »
Hm, idd raar verhaal! Denk dat Edwin en Eric wel gelijk hebben, alleen dat zij dr gewoon zo'n 'sensatieverhaal' dr van maakt, omdat ze denkt dat ze egt goed is ofzo :-\ Als ut niet zo is, sorry ;)

Zo kwam 't idd ook op mij over. Ik denk eerlijk gezegd dat ze ook niet zo opviel qua stem, want anders hadden ze haar wel 'n keertje uitgezonden. Ik had haar dus echt nog noooooooit gezien en was ook erg verbaasd toen ze vertelde dat ze bij de laatste 70 zat. Oh ja, ze vertelde ook nog dat ze vond dat alle 'good lookings', om in haar eigen woorden te spreken, in kamer 1 zaten in 't theater. (Ter informatie, dit was de kamer met mensen die zeker door waren naar de volgende ronde) Ze vond dat dus niet eerlijk, omdat ze vond dat er meer op uiterlijk beoordeeld werd als op zangkwaliteiten. (Marieke was 't met dit kamerverhaal trouwens absoluut niet eens)

Citaat
ohwjah, wat koel allemaal! Bedankt dat je dat ff wou typen :)

Graag gedaan.  :)

Offline @miesh

• Forumlid
« Reactie #711 Gepost op: 21-02-2003, 18:04:25 »
Zo kwam 't idd ook op mij over. Ik denk eerlijk gezegd dat ze ook niet zo opviel qua stem, want anders hadden ze haar wel 'n keertje uitgezonden. Ik had haar dus echt nog noooooooit gezien en was ook erg verbaasd toen ze vertelde dat ze bij de laatste 70 zat. Oh ja, ze vertelde ook nog dat ze vond dat alle 'good lookings', om in haar eigen woorden te spreken, in kamer 1 zaten in 't theater. (Ter informatie, dit was de kamer met mensen die zeker door waren naar de volgende ronde) Ze vond dat dus niet eerlijk, omdat ze vond dat er meer op uiterlijk beoordeeld werd als op zangkwaliteiten. (Marieke was 't met dit kamerverhaal trouwens absoluut niet eens)
Ja, ze zal idd wel niet egt opgevallen zijn!
Naja, dat verhaal over kamer 1 lijkt me ook nie zo, dat daar alleen de 'goodlookings' (hahaha, lijk wortje) zaten. Vooral nog in de theaterrondes letten ze minder op het uiterlijk dan nu denk ik. Of ze moet Yuli toen un 'goodlooking' hebben gevonden ;D Niet hard bedoeld voor Ýuli hor! :-* :-*

Offline Kenner

• Forumlid
  • The one and only
« Reactie #712 Gepost op: 21-02-2003, 18:47:26 »
Zit toch wel een kern van waarheid in hoor. Bekijk bijvoorbeeld het filmpje van I´m so excited op de idols site, daar zitten een paar echt geweldige stemmen in. Maar behalve dat filmpje zie je er helemaal nix van terug, en nu wil het toeval dat die meisjes er toevallig que uiterlijk er niet zo goed uitzien....  :-\

I´m so excited:
http://www.rtl.nl/system/media/html/ff9900/shows/idols/2002/11_november/streamcase_20021129_1052-pointer_sisters.xml?template=/shows/idols/video_template.html

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #713 Gepost op: 21-02-2003, 21:53:22 »
David en Marieke vertelde trouwens bij Life & Cooking zondag dat ze iedere week maar 'n beperkte keuze krijgen voor 't nummer. Er wordt wel zo mooi gezegd dat ze 't helemaal zelf uitkiezen, maar nu blijkt dat ze iedere week 'n lijst krijgen met maar 40 nummers. Hieruit kunnen ze dan hun 1ste, 2de en 3de keuze aangeven, waarna de makers bepalen wat ze moeten gaan zingen. De keuze is dus zowiezo al beperkt omdat natuurlijk nooit al die 40 nummers van de lijst geschikt zijn om te zingen voor jouw stem. Ik gok er dus op dat iedere deelnemer steeds maar echt de keuze heeft uit 'n stuk of 10 liedjes. Dat is echt wel heel beperkt.  :-\
zoiets heb ik ook gehoord van mijn regisseur bij cabaret, die Hind goed kent (ook zangles geeft oid). Dat nummer 'upside down' van Hind een tijdje geleden zou haar derde keus zijn geweest en ze was dr helemaal niet blij mee dat ze die gekregen had, zo zei hij... (en daarom ging het ook wat slechter, naja, zei hij ook, ik hoor dat nie echt.) En in de uitzending maar zeggen van: 'Ik heb dit nummer gekozen omdat uhm... ik het gewoon een heel leuk nummer vind..."
Hij zei dacht ik dat ze maar de keus hadden gehad uit een stuk of zeven, acht nummers... :-\

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #714 Gepost op: 21-02-2003, 23:46:32 »
mensen toen roger euit ging, noemde hij al de namen van Jami, jim , dewi en hind. toch raar dat die er nog zijn.

Ik denk dat ze een bepaald iets zoeken en de stem van het volk is leuk zolang die maar degene is van de platenproducer.

Op de Belgische wedstrijd is dat nog duidelijker. Komt er een wat gezetter meiske met een bloedmooie stem voorbij zegt die platenbaas, ik zie in jou een prima achtergrond zangeres. Wat hij bedoelt te zeggen jouw stem met een andere kop is een vette hit.

Net de 4e halve finale gezien en terechte winnaars dit keer, maar Bert had gewoon pech dat hij niet in show 2 zat.

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #715 Gepost op: 22-02-2003, 13:00:46 »
Ik begrijp dat dus niet he. Neem nou een Yuli, echt een prachtig wijf met een super uitstraling alleen geen maatje 36. Wat maakt dat nou uit, ik persoonlijk vond haar leuk om naar te kijken vanwege het hele plaatje, maar blijkbaar is dat dan toch niet wat de mensen (lees: de doelgroep) willen zien. Dan vraag ik me dus af of Roger, wat uiterlijk betreft de mindere van bijvoorbeeld een Jim het wel gered zou hebben. Terwijl hij qua stem natuurlijk een stuk beter was (vind ik) dan bijvoorbeeld diezelfde Jim. We zullen het nooit weten...

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Kenner

• Forumlid
  • The one and only
« Reactie #716 Gepost op: 22-02-2003, 13:27:48 »
Denk het wel... De jury is redelijk bepalend voor de uitslag, en met zo'n stem kan het bijna niet anders dat je iedere week lovende commentaren krijgt...

Trouwens jammer dat lies niet doorging bij de belgische liveshows, vond ik echt leuk

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #717 Gepost op: 22-02-2003, 13:32:23 »
Kenner kenner, in deze doe je je naam geen eer aan. Lies idd een leuk lief onschuldig meiske met zeker zangkwaliteit.

Maar die act met die oogske en die knipoog was echt geforceerd, gemaakt, over the top etc. Laat dat weg en ze heeft echt nog wel kansen in de komende jaren.

Was gsiter erg blij met de winst van peter, een geweldige stem, maar ik vreesde dat hij door de uitstraling niet zou worden gekozen, Oh boy was i wrong.

Jammer voor Bert dat hij in deze serie zat, was beter dan zeker 3 vd finalisten in mijn ogen en oren

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Kenner

• Forumlid
  • The one and only
« Reactie #718 Gepost op: 22-02-2003, 13:47:34 »
Kenner kenner, in deze doe je je naam geen eer aan. Lies idd een leuk lief onschuldig meiske met zeker zangkwaliteit.

Maar die act met die oogske en die knipoog was echt geforceerd, gemaakt, over the top etc. Laat dat weg en ze heeft echt nog wel kansen in de komende jaren.

Klopt, beeld was ook vooral gebaseerd op de auditie van haar, die echt heel erg leuk en spontaan was en gewoon klonk. Performance dit keer vond ik ook minder maar de stem was goed naar mijn mening...

Deze nummers gaan volgens de geruchten gezongen worden:
Jamai: Let's get loud (Jennifer Lopez)
Dewi: Beatiful (Christina Aguilera) en Objection (Shakira)
Jim: Uptown Girl (Westlife) en Hero (Enrique Eglesias)

« Laatst bewerkt op: 22-02-2003, 14:04:43 door Kenner »

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #719 Gepost op: 22-02-2003, 15:28:10 »
gaat jamai lets get loud zingen?! kan k me niet helemaal iets bij voorstellen eigenlijk... njah, verder ziet t dr wel grappig uit, k ben erg benieuwd :D thnxxx kenner

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!