Het Marco Borsato verhaal is zelfs nog uitgebreid:
Ook ik ben benieuwd naar de grote Idols Finale vanavond. Hoewel de finale eigenlijk de meest spannende avond behoort te zijn, is het voor mij overduidelijk wie er zal winnen. Maud is een uitstekende zangeres, ze ziet er geweldig uit en ze is een hele leuke meid. Maar het kwaliteitsverschil met Boris is voor mij simpelweg te groot. Maud heeft alles in zich om een prima artieste te worden. Boris is die artiest al.
Tevens heeft hij alles in huis wat een idool nodig heeft. Hij heeft flair, timing, de looks, en een zeer eigen stemgeluid waarbij je het gevoel hebt dat het niet vals kán gaan. Het valt zelfs niet mee om een kritiekpunt te vinden, maar als ik toch een opbouwend puntje van kritiek mag geven, dan zou ik hem willen adviseren te blijven letten op de emotie. Hij zingt bijna té makkelijk. Blijf dat onderbuikengevoel in de gaten houden!
Boris is de reden dat Idols gestart is. Idols is een zoektocht naar Nederlands talent, en met Boris hebben ze die meer dan gevonden. Van alle Idolskandidaten tot nu toe, heeft hij wat mij betreft de meeste overlevingskans in de muziekindustrie.
Boris heeft zo onvoorstelbaar veel potentie, hij ademt muzikaliteit uit en heeft het vermogen om alle muziekstijlen naar zich toe te trekken.
Ik kan enorm genieten van iets wat zo goed is! Ja, ik eet mijn schoenzool op als Boris vanavond niet wint.
In 1998 bracht ik mijn album ‘De Bestemming’ uit. Ik deed dat met een treintour door Nederland waarbij ik mijn fans de gelegenheid gaf mee te reizen. Tijdens deze reis ontmoette ik Boris. Een leuke, jonge knul die me enthousiast vertelde dat hij zanger wilde worden.
Boris zijn eigen trein is inmiddels gestart en de eerste stations zijn reeds gepasseerd. Boris is hard op weg naar zijn bestemming, waarbij ik hoop dat hij de diverse stations niet zal overslaan op weg naar het succes. Voor mij is Boris een ruwe diamant met al heel veel glans, het zou me niets verbazen als we vanavond kijken naar de nieuwe recordbreker.
Sommige mensen worden artiesten. Sommige mensen zijn het al.
Boris en Maud, ik wens jullie alle succes vanavond!
Bron: www.borsato.nl**************************
Was het trouwens niet zo dat Marco in de workshop heeft gezegd dat als in dat groepje de winnaar zat, hij/zij uitgenodigd was om op te treden in de kuip? Maud zat in dat groepje...ach, ff leuke anekdote
(Ik denk dat de winnaar sowieso wel mag komen zingen als het aan Marco ligt...)
Ook staat er in de telegraaf een artikel. Maurice de Hond heeft weer eens een enquete gedaan onder maar liefst 800 mensen (zegt dus helemaal niks aangezien er misschien wel 100.000 gaan stemmen) en daaruit zou Boris al winnaar komen. Ik weet niet hoor, maar vandaag lijkt het ineens allemaal omgeslagen te zijn in Boris. Vind ik prima, maar daardoor gaan de Maud-fans nog meer stemmen op hun favoriet...