Boris groots onthaald in Venlo16 mei 2004, Algemeen Dagblad
Boris is zondagmiddag groots onthaald in zijn woonplaats Venlo, dat voor eventjes werd omgedoopt in 'Boris-town'.
Ruim 10.000 uitzinnige fans kwamen bijeen om de Idols-winnaar te huldigen. Boris Titulaer kreeg de 'waarderingsonderscheiding' van de gemeente Venlo.
Ook wordt er een tulp naar hem vernoemd, de tulipa Boris. Met een miniconcert bedankte hij zijn fans, die uren hadden gewacht om een glimp van hun idool op te vangen. De eerste supporters nestelden zich 's morgens al om 05.45 uur op de eerste rij.
De laatste keer dat Venlo massaal uitliep, was voor de stille tocht ter nagedachtenis aan René Steegmans, die in oktober 2002 het slachtoffer werd van willekeurig geweld. De dodelijke mishandeling vond vlakbij het huis van Boris plaats, die als eerbetoon een nummer wijdde aan Steegmans.
,,Ik kende hem, ik weet nog dat ik enorm schrok van zijn dood. De stille tocht destijds was indrukwekkend. Vijf dagen later moest ik optreden voor een tv-zender. Toen heb ik een nummer speciaal aan hem opgedragen.''
Indrukwekkend, maar van een geheel andere orde, was zondag het onthaal dat Boris in zijn woonplaats kreeg. De 23-jarige zanger kreeg een officiële huldiging op het bordes van het stadhuis, hield in een open auto al rijdend receptie en trad vervolgens met een gelegenheidsband onder leiding van plaatsgenoot Glenn Corneille op.
,,Dit is de eerste keer dat ik echt van mijn succes kan genieten. Sinds mijn overwinning twee weken geleden, ben ik door iedereen geleefd. Zoveel verplichtingen, zoveel gesprekken, zoveel persconferenties, ik heb in een roes geleefd. Naar het onthaal in Venlo heb ik echt uitgekeken'', zei het idool.
Boris kondigde aan dat hij binnenkort uit Venlo vertrekt. ,,Wonen in Venlo en werken in het westen van het land is niet te doen. Dan sloop ik mezelf. Door de afstand heb ik mijn gezin de laatste weken amper gezien. Mijn vriendin en ons zoontje waren in Venlo, ik veelal in het westen. Dat wil ik niet meer. Ook ik wil 's avonds gewoon thuiskomen.''
Hij gaat dus hier vertrekken.
Maar ik begrijp 't wel goed. 't lijkt me idd voor hem erg lastig om steeds op en neer te rijden. En 't is ook heel begrijpelijk dat hij 't liefste zo veel mogelijk bij z'n gezinnetje wil zijn.