Geinig filmpje
5 mei 2004, RTL Boulevard
Jim Taihuttu volgde in 2000 met zijn camera een totaal onbekende zanger uit Venlo die in Spanje rondtrekt. De docu is nu goud waard, het gaat over Boris.
Eindexamen
Jim Taihuttu begint in de winter van 2000 aan een documentaire genaamd 'Ziel' over zijn vader Gino en diens pupil Boris, beter bekend als de hitsensatie Sofuja. "Er is nu zoveel vraag naar de documentaire dat we er gek van worden. Mijn telefoon was gisteren twee keer leeg, maar ja, het betekent wel erkenning en kassa", vertelt Jim. "Ik maakte de film met in mijn achterhoofd mijn eindexamen, verder was het eigenlijk voor eigen gebruik. We wisten natuurlijk niet dat Boris een Idol werd."
Vechten
Slimme zet van Jim, wat zijn eindexamenwerk voor de Filmacademie wordt volgende week beoordeeld, een betere tijd had hij zich niet kunnen wensen. Jim: "Ja, ik denk dat ik het wel ga halen. Als de Nederlandse televisie de docu zelfs uit wil zenden, kan er weinig mis gaan." Voordat Jim is afgestudeerd vechten de tv-zenders al om een van zijn documentaires.
Verdienen
Jim en zijn inmiddels beruchte vader Gino, die tien oude Sofuja nummers aan de Nieuwe Revu verkocht, worden omschreven als aasgieren die willen verdienen aan Boris' succes. Maar Jim heeft goede bedoelingen met zijn docu.
Erkenning
Jim: "Dat is niet zo, we geven ook een deel aan Boris. We willen alleen maar goeds voor Boris. We willen laten zien hoe de platenindustrie werkt, hij wordt in de documentaire door verschillende platenmaatschappijen afgewezen, omdat hij geen Idool zou zijn." Jim wil puur en alleen laten zien dat Boris altijd al een ster was, ook toen hij door alle platenmaatschappijen werd gezien als een non-idool. Het is gewoon een muziekfilm van 45 min, waarin een zanger op zoek gaat naar erkenning