Ik vond het een leuke uitzending
, heb soms weer in een deuk gelegen. Dat sommige mensen echt denken dat ze kunnen zingen ... mijn god zeg, het klonk af en toe weer zo vals.
Ik vond 't voor die jongen die 't Ave Maria zong en begeleid werd door beide ouders wel heel zielig hoe de jury deed. Jerney had gelukkig door dat ze hem niet zomaar kon gaan zitten uitlachen, maar ik vond Henkjan en Eric nogal respectloos.
Ben ik wel deels met je eens, maar als je aan Idols meedoet, je weet het is een popprogramma, dus met Ave Maria zal je niet hoog scoren. Die ouders hadden m nooit moeten laten gaan. Misschien dat er nu een kerkkoor zat te kijken die m misschien wel kan gebruiken, want voor z'n genre zong hij (geloof ik, heb d'r geen verstand van) niet onaardig. Dan heeft het wellicht nog iets opgelevert.
Ach starry night, ik vind je een beetje gevoelig reageren hoor. Idols gaat ook om uiterlijk. Dat is duidelijk. Maar om nou meteen te zeggen dat kandidaten trappen na krijgen of vernederd worden. Nee, dat ben ik niet met je eens. De jury is hard en zegt waar het op staat. En soms zeggen ze dingen indirect juist om het minder hard te laten overkomen. Af en toe gaan ze tot de grens (wat mij betreft) maar ik kan me dan ook best voorstellen dat ze zich af en toe afvragen wat bepaalde mensen daar in hemelsnaam komen doen. Dat heb ik als kijker ook.
En dat hele Ave Maria gebeuren. Ach, het kwam gewoon grappig over. Iemand die 15 keer Ave Maria zingt en dan heel droog zegt de tekst niet meer te kennen...
Ik vind idd dat mensen nu wel mogen weten dat de jury, mensen die niet kunnen zingen, echt wel op hun plaats zet. En terecht ook. 't Is zonde van je energie als je al je tijd in een zangcarriere steekt, terwijl je zo vals zingt als een kanarie. Ik denk dat die ouders hadden kunnen weten wat er met die jongen had kunnen gebeuren. Al was het wel een beetje op de grens.
En Herman weer terug.. Tja.. weinig over te zeggen. Uitstraling mist ie nog steeds, evenals een goeie zangstem. Zoals Henk-Jan al zei:'Jij een popidool? Nu niet en nooit niet.' Overigens kan ik ook niet snappen dat ie wéér zo voor l*l wil staan. Ik las laatst in een interview (volgens mij hier op de site) met Kevin, de puber met puistjes die Greased Lightning deed in Idols II), dat hij achteraf heel goed beseft hoe ze misbruik van hem hebben gemaakt zoals het optreden in de Arena. Maar schijnbaar vindt Herman het allemaal nog even leuk en snapt ie nog steeds niet hoe hij voor l*l staat.
Ja ik snap het ook niet hoor. En daarnaast, de lol is er nu toch wel vanaf? Dat soort kandidaten zouden ze nu eigenlijk moeten weigeren. Tsja, ik weet het levert leuke TV op, maar er zijn nog genoeg mensen die vals zingen.
Dat meisje van 16 vond ik erg goed zingen, en die Amerikaans-Nederlandse jongen ook wel. Had het gevoel dat hier meer talent tussen zat dan in de ronde in Eindhoven, maar dat zullen we in de theaters zien. Vond dat gedoe op Huib ook raar hoor. Als je m weg wilt hebben, stuur m dan weg. En laat m niet dan alsnog doorgaan. Wat ik overigens wel terecht vond hoor, want hij heeft wel 'iets'. De act van Mauricio heb ik ook om in een deuk gelegen, totaal geen idool natuurlijk, maar wel leuk voor in de kroeg ofzo!